ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
اهداف رسیدگی به تسهیلات مالی ( وامها ) دریافتی :
تعیین اینکه آیا:
1- مانده تسهیلات مالی دریافتی در پایان دوره و هزینه های مربوطه به نحو صحیح در دفاتر ثبت شده است .
2- طبقه بندی ، شرح و نحوه افشاء مبالغ مندرج در صورتهای مالی صحیح است .
3- در مورد و ثایق تسهیلات مالی دریافتی ، افشاء کافی صورت گرفته است.
برنامه رسیدگی وام ها :
1- اخذ صورت ریز وامهای پرداختنی و انجام کنترلهای اولیه
2 - تهیه کار برگی برای هر یک از وامهای پرداختنی حاوی اطلاعات زیر:
الف) نام منبع وام دهنده ( منبع تامین کننده تسهیلات ) ، تاریخ دریافت ، تاریخ سررسید و تاریخ پرداخت .
ب) مبلغ اصل وام دریافت شده یا مانده انتقال از سال قبل
ت) تعداد و مبلغ اقساط پرداختشده طی دوره مورد رسیدگی
ث) مانده پایان دوره
ج)نرخ سود تضمینشده کارمزد
ح) وثیقههای وام دریافت شده
خ) دوره و شرایط بازپرداخت وام به تفکیک اقساط
3- در مورد وامهای دریافت شده در سال مورد رسیدگی ضمن کنترل مجوز دریافت وام مبالغ دریافت شده را با مندرجات قرارداد وام مطابقت داده و با بررسی اسناد و مدارک مثبته مانند رسید صندوق یا اعلامیه واریز به وجوه به حسابهای بانکی شرکت صحت دریافت وام را کنترل نمایید.
4- صحت ثبت مبالغ اقساط بازپرداخت شده را از نظر نحوه محاسبهای اصل و فرع وام کنترل نمایید.
ارسال تأییدیه برای وامدهندگان .
5- صحت ثبت و تخصیص حساب را کنترل نمایید.
6- کنترل اقساط پرداخت شده با مفاد قرارداد
7- کنترل اسناد و مدارک مثبته مربوطبه پرداخت اقساط وام ( رسید دریافتی از وام دهنده)
8- کنترل صحت ثبت مبالغ پرداخت شده .
9- ارسال تائیدیه جهت وام دهندگان و درج اطلاعات دریافتی در پرونده ومطابقت با سوابق و تعیین مبلغ مغایرت احتمالی و پی گیری آن
10- تداوم پرداخت به موقع اقساط در سال مالی بعد تا تاریخ رسیدگی را کنترل کنید.
11- بررسی صورت جلسات هیئت مدیره در ارتباط با تسهیلات جدید ( مجوز اخذ وام )
12- بررسی مبلغ سود تضمین شده دوره در صورتحساب سود و زیان و نیز کافی بودن مبلغ ذخیره منظور شده در حسابها.